Система Прозорро є онлайн-майданчиком для проведення торгів. Вона застосовується на території України і має максимально високе значення надійності та прозорості. Її розробка призвела до того, що користувачі отримали велику кількість переваг та свободу для проведення торгів на державні закупівлі. Щоб стати учасником, компаніям потрібно виконати ряд дій.
Як відбувається процес проведення державних закупівель
Державні закупівлі відбуваються як аукціон на сервісі Прозорро. Для цього учасники виконують низку етапів, без яких процес неможливий.
- Усі сторони обов’язково проходять реєстрацію та перевірку. Без цього їхні дії не матимуть сили, а майданчик не відкриє доступу. Усі майданчики мають обов’язкову ліцензію. Тільки такі джерела мають доступ до Центральної бази даних. Прикладом такого майданчика можна виділити УУБ (Українську Універсальну Біржу). Для переходу на неї можна скористатися посиланням на tender.uub.com.ua.
- Подання заявки здійснюється замовником із докладним описом усіх особливостей продукту, кількості ціни тощо. Додатково прикладаються документи, які допомагають постачальникам краще зрозуміти кваліфікацію замовлення та розрахувати свої можливості.
- Надсилання відгуку здійснюється постачальником лише в тому випадку, коли він впевнений у своїх силах та можливостях. Він має розрахувати не тільки на кваліфікацію товару, а й на обсяги постачання та умови щодо цього процесу. Якщо постачальник не зможе їм відповідати, відгук не надсилається.
- Аукціон. Процес торгів здійснюється у три етапи. Аукціон проходить за голландською моделлю, що означає зниження наявної ціни. Ставка зниження розраховується як відсоткове значення від зазначеної суми. Провести її можна один раз на крок. Тривалість кроку становить три хвилини.
Усі ці етапи є обов’язковими. Вони можуть бути розбавлені невеликими за часом етапами. Однак, основа все одно не порушується, що дозволяє здійснити процес за всіма правилами та відповідно до закону.
Чи потрібно брати дозвіл
Електронні державні закупівлі проводять у системі Прозорро на законних підставах. Цей сервіс повністю відстежується урядом та контролюючими органами. Для того, щоб взяти участь, не потрібні дозволи. Для посвідчення надійності та реальності компанії достатньо пройти процедуру верифікації. Вона виробляється двома способами.
- За допомогою електронного підпису. Цифровий електронний підпис формується на власника підприємства або його директора. Він має всі показники стандартного підпису. Його сила та юридична підстава повністю підтверджує особистість людини.
- З допомогою розрахункового рахунка. Розрахунковий рахунок підприємства створюється банком після перевірки всіх даних організації. Для підтвердження необхідно зробити переказ коштів на баланс облікового запису. Цей процес слід організувати за допомогою розрахункового рахунку.
По суті підтвердження авторизації є отриманням дозволу на проведення державних закупівель та участь у них. Пройти реєстрацію та стати повноцінним учасником може будь хто. Це може бути юридична особа, яка має реєстрацію компанії в Україні та сама є її резидентом, або закордонна компанія, яка має дочірнє підприємство на території країни.